L’alumnat de 1r d’ESO cull olives per a la tenalla

El passat 18 d’octubre, l’alumnat de 1r d’ESO van realitzar una activitat, coordinada pels departaments de Ciències Experimentals i de Tecnologia, consistent a collir olives d’un oliver que tenim al jardí de l’Institut. La finalitat d’aquesta activitat és la d’aprofitar els elements naturals del nostre entorn per treballar alguns continguts del nostre currículum. Així, l’alumnat pot aprendre sobre el terreny diferents aspectes, com les tècniques de collir olives, els estris utilitzats, els diferents usos que es dóna a les olives, tècniques de conserva, etc. Un cop realitzada la collita, durant una setmana es procedirà a fer el preceptiu canvi d’aigua de les olives i posteriorment es posaran en pots amb aigua, sal i herbes aromàtiques (sajolida). En aquest cas s’aprofitarà a treballar aspectes matemàtics com els percentatges i les proporcions. Finalment només quedarà esperar tres o quatre mesos fins que estiguin al punt de ser menjades.