Sortida a  Guissona

El passat divendres 17 de març, els alumnes de 3r d’ESO van gaudir d’una sortida a Guissona organitzada pel Departament de Ciències Socials.

Primer van realitzar una visita a les instal·lacions de la Cooperativa de Guissona (més de 200.000 m2) mitjançant un tren elèctric, on van poder veure els diferents processos d’elaboració dels seus productes.

Després van fer un itinerari per les restes arqueològiques romanes d’Iesso. La muralla, l’entrada, la casa senyorial, el celler i les termes que els han servit per conèixer l’esplendor romana de la vila fa més de 2000 anys. Tot seguit, han fet un recorregut pel museu que compta amb una àmplia mostra d’objectes els quals permeten entendre les activitats quotidianes dels habitants d’Iesso. Però el repte final ha estat resoldre l’enigma d’una jove noia trobada enterrada en una fosa fundacional de la ciutat d’Iesso. Cal dir que amb els dots d’observació de l’alumnat, el repte ha estat superat amb nota.