Alumnat de Batxillerat a Brussel·les

Trenta  alumnes de primer de batxillerat han visitat Brussel·les i les institucions europees convidats per l’eurodiputat  Sr. Francesc Gambús, durant els dies 7, 8 i 9 de març.

El dia 3 de març ja havien fet una conferència informativa prèvia a l’ institut, per entrar en matèria i saber-ne més sobre la UE.

Van començar el dia 7  fent una mica d’història visitant el “Memorial de Waterloo 1815”, museu i llocs de referència de les batalles entre el Duc de Wellington i Napoleó Bonaparte. Immersos en una escenografia narrativa articulada en torn a l’experiència de les batalles.

El dia 8, van visitar el Parlament de la UE, on ens van explicar el seu funcionament, ensenyar part de les instal·lacions i la ubicació dels grups parlamentaris a l’hemicicle.  Van dinar al menjador del mateix Parlament i a la tarda van visitar la Delegació del Govern de la Generalitat de Catalunya a Brussel·les, on el seu delegat permanent Sr. Amadeu Altafaj ens va explicar el seu funcionament i competències.

A la nit vam sopar a un restaurant típic belga de la Gran Place,  acompanyats de l’eurodiputat i de la periodista catalana Laura Pous de la “ACN” que va explicar als alumnes els difícils inicis de la carrera periodística.

El dijous dia 9, van visitar el “Museum Parlamentarium”, on van poder observar un modern museu interactiu. Més tard visita al Comitè de les Regions, on el Sr. Santi Mondragón ens vam explicar les seves competències i la seva importància d’una manera planera i entenedora.

A la tarda, vam tenir una estona lliure pel centre de Brussel·les per comprar souvenirs i  xocolata típica belga.

Van tornar a Lleida a mitja nit, cansats  però molt contents d’haver gaudit d’un viatge interessant i molt ben organitzat. Els alumnes van tornar amb un coneixement més objectiu i real de la Unió Europea i les seves institucions. És una manera excel·lent de conèixer la seva tasca com a representant dels ciutadans de la Unió i la seva influència tant a Europa com al món.

Volem donar les gràcies al Sr. Francesc Gambús per haver-nos convidat i al Sr. Oriol Làzaro per haver-nos acompanyat i guiat durant tot el viatge.

Departament de Ciències Socials