Jornada esportiva 1r ESO

El passat dimecres 15 de març, els alumnes de 1r d’ ESO van realitzar una jornada esportiva a les instal·lacions de les Bases d’Alpicat. La sortida va estar organitzada pel Departament d’Educació Física.

L’atletisme és un esport en el qual s’executen una diversitat d’accions motrius molt diferents entre si segons modalitat. En aquesta sortida, els alumnes han pogut realitzar aquestes modalitats atlètiques, oferint així una opció més perquè gaudeixin de l’exercici físic i les activitats esportives, tenint com objectiu final adoptar un estil de vida més actiu i saludable.

Els alumnes van realitzar en grups reduïts diverses activitats esportives dirigides pels monitors d’atletisme, com ara salt d’alçada, pas de tanques, sortides de velocitat i llançament de pes. Com a cloenda, els alumnes van disputar carreres de relleus de forma conjunta.
D’altra banda, els alumnes de 1r d’ESO estan desenvolupant la Unitat Didàctica “atletisme i avaluació entre iguals” en el centre, on s’ha volgut incloure de forma puntual la metodologia AICLE. En aquesta UD els alumes treballen sovint en parelles o petit grup, tenint com a finalitat que es comuniquin i es donin feedback mitjançant l’anglès.
A més, s’ha presentat a l’alumnat el programa digital “PeerWise”, on ells mateixos són capaços de crear preguntes “multiple-choice” per als companys a partir del dossier d’atletisme, respondre amb aquestes qüestions i avaluar la qualitat de les preguntes de la resta d’estudiants. Aquesta activitat s’ha realitzat de manera totalment autònoma fora de l’horari lectiu i cal dir que ha tingut una bona acollida per part de l’alumnat.