Excursió al Camp d’Aprenentatge de la Noguera

El departament de Ciències Socials, el passat  5 i 8 de maig, va organitzar una activitat amb  l’alumnat de primer curs de l’ESO al Camp d’Aprenentatge de la Noguera.  Van tenir l’oportunitat de gaudir d’una jornada apassionant per descobrir la forma de viure dels nostres ancestres. Els alumnes van endinsar-se en el coneixement de les eines i destreses que van canviar el món per als éssers humans ara fa 10.000 anys.

Organitzats en grups van treballar diferents aspectes de la vida quotidiana del Neolític, com la mòlta de gra per obtenir farina, l’elaboració d’atuells  d’ós i de collarets amb la tècnica de la pedra polida, la manipulació de fang per crear ceràmiques i l’ús de les eines de caça.

Enmig d’un entorn pintoresc i dominat per una gran cabana neolítica els va permetre reviure un món passat que continua estant connectat amb el nostre present.

Un gran canvi pot començar amb un petit descobriment.