Sant Jordi a l’Institut Caparrella.

Aquest any hem tornat a celebrar la diada de Sant Jordi a l’Institut Caparrella amb un nou certamen literari. Aquest any, a proposta de la biblioteca del centre, la jornada ha girat a l’entorn de l’escriptora Montserrat Roig en el 25è aniversari de la seva mort.

A propòsit de la temàtica de la seva obra l’alumnat de l’Institut Caparrella s’ha implicat de ple en la redacció de relats curts. L’alumnat del primer cicle de l’ESO ens ha ofert versions alternatives dels contes tradicionals que han acabat trastocant les històries tal com les coneixíem. En llegir-los, ens adonem del potencial creatiu dels més joves del centre.

D’altra banda, l’alumnat del segon cicle de l’ESO i del batxillerat han escrit microrelats de temàtica lliure. També han demostrat la seva habilitat en l’ús de la tècnica narrativa d’aquests textos que havíem practicat a classe de Llengua catalana i literatura.

Tots aquests treballs estaran exposats fins a final de curs al passadís de la biblioteca.

L’acte acadèmic de la diada va constar de la lectura de dos articles de Montserrat Roig, a càrrec d’Andrea palau i de Jaume Cortasa, alumnes de segon curs de batxillerat. A continuació, el grup de teatre de l’Institut Caparrella, dirigit per la professora Maria del Olmo, va representar un dels dos textos esmentats: “Totes aquestes menes d’amor”.

Els presentadors de primer curs de batxillerat, Meritxell Marfull, Edu Murgó i Gina Mòdol van donar pas al lliurament de premis del certamen literari amb la participació de les alumnes Mar Ros, Carla Gómez i Gemma Ticó, guitarra, violoncel i piano respectivament ens van oferir la interpretació del tema “Let her go” del Passenger.

Acabat el lliurament de diplomes, llibres i roses, el nostre grup musical constituït per alumnes i ex-alumnes del centre, especialment per a aquesta jornada , ens van oferir una colenda de festa de què tothom va participar.

Des d’aquí, volem donar les gràcies a tot l’alumnat i professorat de l’ESO, Batxillerat i Cicles formatius que van participar en la festa. Felicitem al conjunt d’alumnes per la seva actitud respectuosa i entusiasta i us emplacem per a la propera diada, en un nou repte literari i musical on la creativitat dels nostres alumnes en matèria de música i d’escriptura  es tornin a donar la mà.

Relació d’alumnes premiats:

1r de l’ESO (modalitat de microrelat)

• 1r premi: Jaume Pujol
  • 2n premi: Ares Almúnia
  • Accèssits: Natàlia Miró i Abril Rosell

2n de l’ESO (modalitat de microrelat)

• Claudia Vallverdú____________
  • Eloi Huguet
  • Accèssits:Andrea Caffrey i Iris Jardí

3r de l’ESO (modalitat de microrelat)

1r premi: Álex ramírez

2n premi: Enric Prat