Emprenedoria a l’Institut Caparrella

L’institut ha organitzat durant aquest curs les “Segones Jornades d’Emprenedoria, impulsades des de la comissió d’Emprenedoria del centre, amb el suport de GlobaLleida, i que han tractat sobre diferents aspectes d’aquest àmbit. L’objectiu és formar tant a l’alumnat de diferents etapes, especialment de cicles formatius, com al professorat en aspectes com el lideratge, l’elaboració de plans d’empresa, la creació de negocis, la simulació empresarial o les qualitats dels emprenedors. Entre les activitats hi ha hagut un taller sobre tècniques de “gamificació” per a docents a càrrec d’Àngel Fulquet, un taller sobre com connectar amb els propis talents impartit per Ruben Rosell, un d’habilitats personals i intel·ligències múltiples de la mà del coach Ferran González i un de com obtenir sempre el sí també a càrrec de González.

També en el marc de les jornades, els tècnics de l’Institut Municipal d’Ocupació de Lleida (IMO) ens han visitat per fer diverses sessions d’orientació laboral i noves tendències en la recerca de feina a l’alumnat de formació professional.

Finalment, l’alumnat de segon dels diferents cicles formatius ha realitzat visites al Centre Europeu d’Empreses i Innovació de la Diputació de Lleida, al complex de la Caparrella (Ceeilleida) en el marc de les matèries de Formació i Orientació Laboral i Empresa i Iniciativa emprenedora. Han visitat les instal•lacions, han conegut què és un viver d’empreses i han vist algunes de les companyies que hi tenen la seu. A més, s’han dut a terme visites a empreses com Grup Segre i LleidaTV, Magical Media, o Acústics Ambient.

Les jornades s’han complementat amb xerrades de professionals de diversos àmbits professionals que han incidit en qualitats com la creativitat, l’esforç, la constància o la iniciativa. Entre ells ens han visitat els fotògrafs Lídia Vives, David del Val i Susana Martínez, els discjòqueis Uner, Jordi Carreras i David Amo, l’il·luminador Jordi Pérez, el músic Antoni Tolmos, l’impressor Dionís Gutiérrez, el fundador de Wireless Group, Albert Mas, o Albert Cullerés, CEO de l’empresa Eidos Comunicació.