Visitem l’univers de Plutó

El passat cap de setmana es va estrenar el Musical “Plutó” al teatre la Llotja i l’alumnat de CFGM Vídeo, dj i so van tenir l’oportunitat de visitar totes les instal·lacions interiors del teatre i valorar quines havien estat habilitades per aquesta funció. En el cas del backstage van poder observar que s’utilitzaria dos projectors unificant la imatge utilitzant la tècnica blending i retroprojectant sobre un ciclorama de grans dimensions. A més, en el frontstage vam analitzar el rider de so, és a dir, la forma en que estava situada la PA (public address) la qual estava formada pels line arrays, els front fills i down fills els quals permetien transmetre el so amb la millor definició i qualitat als espectadors.

D’altra banda, el tècnic Sergio Sisqués va presentar-nos el software Qlab el qual permet seqüenciar conjuntament el so, la il·luminació i els visuals de tot l’espectacle i ens va explicar com a través del protocol midi rebia les comunicacions amb les taules de so, la taula d’il·luminació i els projectors.

Per finalitzar l’activitat, l’alumnat van assistir a l’assaig general amb els ballarins del musical  i van poder valorar la sincronització dels elements tècnics en la posada en escena de la primera part del musical.