21é Mercat de la Música i exposició de l’Intèrpret

Més d’una vintena de parades de vinils omplien l’eix comercial, un set amb discjòqueis, dos plats, un bon amplificador, varis altaveus i milers de discs de vinils animaven el vint-i-unè mercat de la música. Un dels participants, Domènec Merchan de la botiga de vinils Grans Records, va explicar a l’alumnat de CFGM de vídeo, dj i so com el mercat era una bona oportunitat per trobar-se entre els col·leccionistes i melòmans per bescanviar vinils o adquirir-ne de nous, alguns dels quals poden arribar a tenir un gran valor econòmic per la seva exclusivitat. Merchan va explicar a l’alumnat l’estructura i la instal·lació que havien preparat pel set de dj, així com també, el procés d’edició i publicació que un segell discogràfic com el seu, “Grans Records”, realitza.

Aprofitant la proximitat de la recent inaugurada exposició de “L’Intèrpret: 20 anys transformant Lleida amb l’ensenyament musical” a l’IEI, l’alumnat la va visitar i va tenir el privilegi que el seu mateix director Alfons Pérez els expliqués la trajectòria de l’escola, els diferents àmbits musicals que engloba i els musicals pioners que ha creat, per exemple la Gàbia Daurada, sent la primera òpera pensada per a un públic infantil. A més, Pérez va recalcar la importància de la tecnologia com a eina molt útil pedagògicament per l’aprenentatge i producció musical.