Les nostres mans poden salvar vides

El 16 d’Octubre ha estat el DIA EUROPEU DE LA SENSIBILITZACIÓ DE L’ATURADA CARDÍACA i hem volgut aprofitar aquesta data per conscienciar a l’alumnat que LES NOSTRES MANS PODEN SALVAR VIDES.

Amb aquest objectiu l’alumnat de 1r d’ESO s’ha iniciat en el programa de “Suport Vital Bàsic als Centres  Educatius”, projecte que vam iniciar el curs 2016-17 al nostre centre i  que compta amb el suport i coordinació del Departament d’Ensenyament i del Consell Català de Ressuscitació. La finalitat  principal de l’activitat és que l’alumnat aprengui coneixements bàsics gradualment (teòrics i pràctics), adaptats a cada edat, relacionats amb què és, què cal fer i com podem actuar davant d’una situació d’emergència vital.

L’alumnat de 2n d’ESO ha ampliat els continguts que va aprendre el darrer curs. L’objectiu és aconseguir que a cada etapa formativa es realitzi una acció més davant l’aturada cardiorespiratòria (ACR), fins a 4t d’ESO en que els alumnes rebran un certificat conforme són ciutadans aptes per a desenvolupar el SVB en situacions d’emergència.

Hem recomanat a tots els alumnes, un cop acabada la formació, que comparteixin aquests coneixements adquirits a casa, per fer partícips a totes les famílies d’aquesta innovadora experiència.

L’activitat ha estat dirigida pel Departament d’Educació Física i Ciències Naturals, que ha adquirit la formació en Suport Vital Bàsic als centres educatius pel Consell Català de Ressuscitació.

Al finalitzar els estudis tindrem uns ciutadans conscienciats sobre la importància d’intervenir de forma ràpida davant d’una aturada cardiorespiratòria i, el que és més important, sabran com actuar.

Departament d’Educació Física i Ciències Naturals