Primer Premi a l’IFEST per alumnat de Caparrella “Millor solució global”

Tres alumnes de l’institut Caparrella de Lleida faran realitat la seva idea tecnològica basada en l’aprofitament de la boira gràcies al suport i finançament de la Universitat La Salle.

El projecte anomenat “Tunnel Fog Live” plantejat per tres alumnes de l’institut Caparrella ha resultat guanyador del premi a la solució més global de l’Imagine Challenge de creativitat innovadora realitzat aquest dijous 30 de novembre al Palau Sant Jordi de Barcelona. Així, ha estat el seleccionat per participar a la PreAcceleradora de La Salle Technova. La Salle, membre fundador de la Universitat Ramon Llull, es compromet a contribuir en el finançament i acompanyament per desenvolupar el projecte. Es tracta d’un túnel de calor que condensa la humitat de la boira i la filtra per permetre la reutilització de l’aigua en piscines, en tasques domèstiques, en neteja o pel consum de les persones. Els tres joves que han proposat aquesta innovació tecnològica són Aida Font i Clara Querol, alumnes de 2n del CFGS de disseny i edició de publicacions impreses i multimèdia, i Gerard Timoneda, alumne de 2n de Manteniment Electrònic i han tingut l’ajuda des de la grada d’un equip de companys i companyes de diversos cicles formatius de l’institut. Amb la seva idea, pretenen contribuir a un ús més responsable dels recursos hídrics i naturals del nostre planeta, especialment tenint en compte que l’aigua és un recurs escàs actualment.

La idea ha estat una possible solució a un dels 4 reptes plantejats al concurs Challenge, en concret el de l’empresa Fluidra que pretenia generar noves idees d’ús i negoci al voltant de les piscines. En el Challenge, l’activitat principal de l’esdeveniment iFest, hi ha participat més d’un miler d’alumnes de Batxillerat i cicles formatius de centres de tot Catalunya i es treballa amb la metodologia Lombard, creada per l’imagine creativity center del silicon valley de Califòrnia per tal de generar solucions innovadores a 4 reptes plantejats. L’equip de treball estarà dirigit per l’emprenedor i fundador d’Imagine Xavier Verdaguer juntament amb un equip de 60 persones de l’Imagine Creativity Center.

En total, una vintena d’alumnes de cicles formatius i quatre professors han participat a l’iFest 2017, que ha constat d’un Meet Inspiration, un Virtual Discovery, un workshop per a docents i el Dream Big Challenge. Tot plegat, un esdeveniment únic perquè els estudiants puguin trobar-se amb creadors de tecnologia, ciència i innovació i disrupció.

Link sobre l’esdeveniment iFest: