Visita al Nuseu d’Art Jaume Morera

L’alumnat de 1r del CFGS d’Il·luminació, captació i tractament de la imatge van visitar l’1 de desembre l’exposició “Agustí Centelles i el bombardeig de Lleida, Crònica d’un reportatge” al Museu d’Art Jaume Morera de Lleida. Amb les explicacions del coordinador d’exposicions Oriol Bosch els joves van descobrir com treballa un fotoperiodista i van veure part del valuós treball del fotògraf Centelles, en concret les instantànies del reportatge complet sobre el bombardeig a la capital de Ponent el 2 de novembre de 1937 per part de l’aviació feixista italiana en què van morir mes de 250 persones, inclosos mig centenar de nens del Liceu Escolar. El seu treball com a reporter gràfic durant la República i la Guerra Civil ha estat considerat com un dels llegats visuals més excepcionals de la convulsa dècada dels trenta, no només pel seu valor històric, sinó també pel seu caràcter avançat, compromès i profundament emotiu.

Abans, els nois i noies van visitar el cinema Espai Funatic on van veure el film documental “¡Lumière! Comienza la aventura” de Thierry Frémaux, sobre els primers enregistraments amb el cinematògraf. 120 any després de la seva creació, 114 pel·lícules dels germans Louis i Auguste Lumière, comentades per Frémaux, tornen a veure’s a la gran pantalla.