Cyrano de Bergerac

Lleida, març de 2018

Hem anat al teatre: Cyrano de Bergerac i hem passejat per la Història de la literatura catalana.

Quin goig el de redescobrir-nos!

El Departament de Llengua catalana i literatura ha tornat a dur l’alumnat de 4t de l’ESO , de 1r de batxillerat i de Literatura catalana i castellana i de segon de batxillerat, a Barcelona. Dos objectius: gaudir d’una obra de teatre i descobrir in situ els llocs on s’ emmarca la literatura que tractem a classe. Dos èxits: el de veure els nostres alumnes  gaudint d’una obra de teatre de text, intimista i reflexiva, i poder emocionar-nos amb ells de la mà de la cultura d’una banda, i de l’altra, fer una passejada junts pel temps i per l’espai de la cultura del nostre país.

Però i el goig de redescobrir-nos que anotàvem a l’inici? Aquest és potser, el més valuós. És el goig d’abandonar la taula de l’alumne i la taula del professor i de veure’ns i trobar-nos els uns al costat dels altres i no els uns al davant dels altres. És el goig de passejar per la Barcelona gòtica, descobrint-la i coneixent-la però també el goig de fer-ho sense les obligacions que ens lliguen –per bé que necessàries– en el dia a dia de les classes.

En definitiva, l’acostament a la història i a la història literària i la fusió de l’espectador –no ja de l’alumne– amb la gran humanitat que traspua el personatge Cyrano de Bergerac és la fusió de la persona  amb la Humanitat amb majúscules a la qual mirem d’acostar tot l’alumnat de l’Istitut Caparrella, cada dia. I ho fem des d’aquests rols preestablerts que necessàriament ens lliguen. És bo però, abandonar-los de tant en tant, per redescobrir-nos com a persones, al marge de les necessàries obligacions.

Les professores del Departament de Llengua catalana i literatura, Montserrat Querol, Marta Estrela, Elena Cabrera  i Carmina Abenoza felicitem el nostre alumnat per la seva actitud i agraïm infinitament el seu ajut i col·laboració a la professora Marissa Torres en la responsabilitat mobilitzar 90 alumnes per una gran ciutat.

Departament de Llengua catalana i literatura.