Visita embassament “Presa del Grado”

Els alumnes de batxillerat que cursen les assignatures de Geografia i de Tecnologia van visitar la “Presa del Grado” el dijous 22 de març.

L’enginyer encarregat de la seguretat de l’embassament explica i ensenya el museu i la presa de manera molt didàctica.

Una explicació tècnica sobre la utilitat dels embasaments i la seva construcció a través de fotografies i instruments de càlcul propis dels anys cinquanta i seixanta.

Aquest embassament recull les aigües del riu Cinca, i és un dels més importants del Pirineu. Vam passejar per les galeries interiors de l’estructura de formigó,  veure els sistemes de control de moviments i seguretat de la presa, i fer un espectacular passeig per la coronació de l’embasament (part més elevada) amb autobús.

A la tarda van visitar una indústria vitivinícola “Viñas del Vero” on els van explicar tot el procés d’elaboració, conservació, màrqueting, …  d’un producte agroalimentari que ja existia en l’època dels romans, el vi.

Tant per construir preses, com per treballar a les indústries es necessiten enginyers…!!!

A veure, si algú dels nostres alumnes s’anima a fer aquests estudis.