80 anys de la Batalla de l’Ebre

El departament de Ciències Socials, el passat  26 d’abril, va organitzar una sortida amb  l’alumnat de quart curs de l’ESO per visitar el Centre d’Interpretació 115 dies, les trinxeres republicanes de Les Devees i el poble Vell de Corbera, per conèixer els fets que hi van tenir lloc fa 80 anys.

La batalla de l’Ebre va durar 115 dies i va ser la més dura, sagnant i decisiva de tota la Guerra Civil. Passejant pel poble Vell de Corbera d’Ebre, que roman destruït per rememorar la violència dels bombardeigs, l’alumnat ha intuït la duresa de viure en temps de guerra, però el que ha captat el seu interès ha estat els relats dels  testimonis que la van patir en primera persona.

Considerem que utilitzar els espais de memòria històrica com a font de coneixement del passat afavoreix l’aproximació als fets històrics i permet fer  conscient a l’alumnat que la història no està allunyada de la seva realitat vivencial, sinó que s’ha produït en  indrets propers.