Evolució de les arts gràfiques

L’impremta de la Diputació de Lleida disposa d’una sala temàtica on permet conèixer l’evolució de les arts gràfiques al llarg de la història, la sala conserva una gran quantitat de maquinària, tipus de ploms i altres eines pròpies de l’ofici que han permès a l’alumnat de cicle formatiu de grau mitjà de vídeo, dj i so reflexionar sobre la importància de la tipografia de les lletres alhora de promocionar un esdeveniment o crear animacions visuals que continguin text.

A més, han pogut veure un exemple pràctic de com s’editava un cartell publicitari de forma manual impregnant tinta blava amb un rotlle i també com es podia amb una apisonadora retallar el paper per després donar-li la forma de cub. Aquest últim exemple l’han elaborat amb la impressió d’una foto de grup i cada alumne ha sigut obsequiat amb un.