VI Consell de Savis de Ponent

El passat 29 de maig vàrem celebrar el VI Consell de Savis de Ponent, organitzat pel departament de Ciències Socials, amb l’objectiu de posar en contacte diferents generacions, padrins i néts, per reconstruir el passat a partir dels records i les experiències personals, aconseguint així fer la història més vivencial i interessant.

Aquest any el Consell de Savis de Ponent estava format per la Marisol Charles Charles, el Ramon Balaña, la Mercè Cuito Roqué, la Càndida Bonet París, l’Antoni Ribera Cortés i el Jaume Colomés Barril. Tots ells van relatar de manera desenfadada i simpàtica, records, vivències però sobretot anècdotes de les preguntes que els hi anaven formulant la Carlota Modol i l’Adina Iordache.

Els seus testimonis van despertar més d’un somriure en saber que els castigaven a l’escola a copiar 100 vegades “No hablaré en clase”, que jugaven a fer la guerra a cops de pedres, que quan festejaven era complicat desfer-se de les “carabines”, que es casaven joves, ja que havien d’arribar verges al matrimoni …  Però també ens interessava comptar amb els seus consells com a experts de vida i la resposta va ser unànime: “Sigueu autèntics, feu el que realment us agradi i lluiteu fins aconseguir-ho però sense deixar de ser bones persones”.

Un cop acabada la xerrada, l’alumnat de quart d’ESO, amb l’exposició els “Objectes Parlen” van poder descobrir estris  d’un passat no tan llunyà com la màquina d’escriure, les cintes de cassette, els molinets de cafè,… tots ells facilitats pel propi alumnat, que reflectien l’activitat humana dels anys 1940-1982.

Agrair a tots i a totes l’implicació  i l’entusiasme demostrat.