L’Ins Caparrella guanyador del repte InterInstituts 010K

L’INS Caparrella ha participat al Repte O10K,organitzat per la càtedra DOTS (desenvolupament d’organitzacions i territoris saludables) de la Udl. Durant una setmana, del 10 al 16 de maig, alumnat de 3r i 4t d’ESO i professorat de cinc centres de Lleida han competit per veure quin era el centre més actiu, el més participatiu i el que aconseguia un major nombre de passes en equip. Al nostre centre, un total de 103 alumnes i 57 professors es van donar d’alta a l’app O10K, aplicació vinculada al territori i amb l’objectiu de promoure l’activitat física entre la nostra població. Durant 7 dies hem estat motivant a l’alumnat i professorat mitjançant uns vídeos i imatges que anaven deixant informació i pistes del que s’havia de fer. També hem organitzat activitats, com per exemple una caminada de 5km per l’horta dels voltants de la Caparrella i a les hores del pati hem reptat a l’alumnat a caminar per sumar passes. El nostre lema ha estat “SI SUMES PASSES, SUMES CAPARRELLA”. I el resultat ha esta molt gratificant, hem aconseguit els tres premis col·lectius que es disputaven i molts premis individuals. Però el més important ha estat el bon ambient que ha generat al col·lectiu de la Caparrella.

L’entrenador del Lleida Esportiu, Gerard Albadalejo, acompanyat per l’entrenador de porters, Xavier Francisco, i els jugadors Noel Carbonell, Jordi Martínez i Pau Bosch, van visitar el nostre institut el 25 de maig al matí com a recompensa per haver estat el centre amb més nombre de passes. Els esportistes van parlar amb l’alumnat de 4t d’ESO, premiats per haver estat els grups-classe més participatius al Repte sobre la pràctica de l’esport, la importància de l’activitat física per tenir una bona salut, la igualtat que s’ha d’aconseguir entre homes i dones a l’esport, la necessitat de compaginar estudis i futbol pensant en el futur o els sacrificis que fan en la seva professió. Van contestar preguntes en un col·loqui moderat per la coordinadora d’àrees del club Montse Balaguer i fins i tot van firmar autògrafs i van fer un partidet a l’hora del pati.

Com a centre guanyador, el nostre institut va ser la seu de l’entrega de premis que es va dur a terme el passat 26 de maig. Ens van fer entrega de caixes de fruita per esmorzar, una classe de zumba que es farà properament en les jornades esportives de final de curs i un premi solidari de 100€ en material esportiu, que el centre ha decidit donar al Down Lleida. També vam rebre una càmera esportiva per ser el centre més influent a les xarxes socials amb el hastag #O10K. A continuació citarem els guanyadors dels premis individuals al nostre centre:
-Sebastian Salomón, Nausheen Sadiq, Catineus Dies (motxilla esportiva Ekke)
-Roger Sánchez, Asmae Belout (samarreta O10K i buff diputació de Lleida)
-Elena Clotet i Anna Planell (entrada celler Clos Pons)
-Rosa Mor i Àngel Vidal ( Val per un Spa a l’Ekke)
-Raquel Zanuy (entrenament personal a l’EKKE)
-Aida Chillarón (curs individual per aprendre tir amb arc)
-Júlia Salvia, Àlex Ramírez, Arnau Pérez, Víctor Santiago i Aida Chillarón (bufanda del Lleida i pòsters dels jugadors)
-Costi Demeter (Abonament individual Actel Lleida Bàsquet 2018/2019)
-Albert Panadés ( Inscripció curs natació junior)
-Guillem Ortis (pack esportiu)
Amb aquest llistat de guanyadors ens acomiadem fins l’any vinent, on esperem repetir de nou com a centre participant en els reptes que es proposin des de la Càtedra DOTS.
Departament d’Educació Física