Excursió al Parc Nacional d’Aigüestortes

El divendres 26 d’octubre els alumnes de 4t d’ESO que cursen l’optativa de Biologia i Geologia i els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat Científic, van fer una excursió al Parc Nacional d’Aigüestortes. Va ser necessari matinar per viatjar fins el Camp d’Aprenentatge de Barruera a partir d’on, mitjançant vehicles tot terreny, es van desplaçar fins al Pla del Sant Esperit (1800m).

Durant l’itinerari (5h amb parades), van treballar de manera participativa aspectes relacionats amb els estatges de vegetació, geomorfologia glacial, allaus i rastres i senyals d’animals. També van fer parades d’observació de fauna d’alta muntanya (no va ser possible observar cap isard ni rapinyaire) i a més, es van treballar aspectes relacionats amb la conservació i la gestió del parc.

Com que el temps i la neu ho van permetre, van arribar fins a l’estany Llong (2000 m), on van dinar, i van continuar l’excursió fins a l’estany Redó (2100m).

Va ser una experiència molt didàctica, aprenent d’una forma molt diferent a com s’aprèn a l’aula i els va agradar tant que els van quedar ganes de repetir.