Xerrada d’Innovació i Idees de Negoci

L’alumnat de cicles formatius de 1r d’Administració de sistemes informàtics i xarxes (ASIX), 2n de Sistemes microinformàtics i xarxes (SMX) i 1r d’Il·luminació, captació i tractament de la imatge (ICTI) va participar a la Setmana de la Ciència organitzada per l’ICE de la Universitat de Lleida. En concret, els nois i noies van assistir al taller “Com s’innova? Idees de negoci”, a càrrec de José Alonso, responsable de la Càtedra d’Emprenedoria de la UdL. Alonso va treballar amb els alumnes conceptes com la importància de la innovació i l’adaptació, les qualitats d’un emprenedor, la necessitat d’escoltar els clients o la proposta de valor. La principal idea que es van emportar va ser que els bons negocis surten de la detecció de necessitats insatisfetes que suposin una oportunitat segons la massa de clients potencials que representin. A més, van aprendre que a vegades el que es ven no són només objectes o serveis, sinó també sensacions o experiències i que a l’hora de muntar un negoci cal tenir en compte la seva escalabilitat per valorar si pot tenir èxit.