Reunió amb Coell-Agrisec per detectar noves necessitats de formació per a professionals

18/04/2024

Amb l'objectiu era detectar les necessitats de formació del personal de les empreses d'instal·lació i manteniment de calefacció, fontaneria, gas i electricitat, membres de la patronal COELL-Agrisec es van reunir el dijous 11 d'abril amb la direcció i el professorat d'Electrònica del centre. A la trobada hi van participar també la inspectora assignada al centre i el Cap d'inspectors d'FP dels serveis territorials d'Educació a Lleida.

Des de l'Institut es va explicar el que actualment es fa als cicles d'Electrònica i al Certificat de Professionalitat que s'ha impartit recentment a l'institut i es va demanar als representants sectorials què els interessa que conegui el nostre alumnat. Les demandes dels professionals van posar èmfasi en l'aerotèrmia i d'energia fotovoltaica i es va especificar que per tal que l'alumnat pugui treballar a les instal·lacions han de tenir formació bàsica en Protecció de Riscos Laborals. Aquesta formació complementària pot arribar via cicles formatius o certificats de professionalitat com el que s'imparteix al centre.

La trobada va permetre posar en contacte oferta i demanda, ja que l'institut necessita empreses perquè l'alumnat pugui fer les seves pràctiques i a l'empresa li cal mà d'obra formada per a nodrir les seves plantilles. Per això es va acordar fer difusió dels estudis d'electrònica tant des de l'administració com des del gremi d'instal·ladors entre famílies i joves.