Teatre i conferència a Primer de Batxillerat per prendre consciència del que va suposar l'Holocaust

08/04/2024

L'alumnat de primer de Batxillerat Social i Humanístic, va gaudir el dilluns 11 de març de l'obra de teatre Ruhe!! i l'endemà de la conferència del Sr. Josep San Martín, representant de l'Amical de Mauthausen. El teatre documental Ruhe!! (Silenci), es tracta d'una obra produïda per l'Ajuntament de Lleida, dirigida pel director de teatre, Jaume Belló, i interpretada per tres joves
artistes lleidatans: Wyns Fortuño, Sabina Francès i Miquel Rodríguez.

L'obra està inspirada en la deportació de persones de Lleida als camps nazis. L'espectacle parla del viatge, de l'arribada dels presoners al camp, dels costums que aprenien ràpidament, i de com aconseguien sobreviure lluitant contra la deshumanització i el maltractament. De com calia buscar els moments de dignitat que els feia confiar en la seva qualitat de persona per poder sobreviure. Durant el mes de març es representa en diversos Instituts de Secundària de Lleida dins del Projecte Buchenwald-Mauthausen de l'Ajuntament de Lleida. L'objectiu de la xerrada i de l'obra de teatre és donar a conèixer, amb més profunditat, l'horror de les polítiques de persecució i extermini nazi per fer veure a l'alumnat que molts d'aquests actes van ser comesos per persones "normal i corrent". És necessari que es reflexioni i es prengui consciència de tots aquells actes, per evitar que es tornin a repetir especialment en un moment en el qual la intolerància i la persecució del diferent tornen a estar presents a la nostra societat.