Un alumne d’Imatge i So, al grup guanyador de la gran final de l’FP Challenge de Catalunya

16/04/2024

Entre l'equip guanyador de la 7a edició del ChallengeFP, hi ha el nostre alumne d'Imatge i So, Xavier Alsina. Els guanyadors de les fases territorials van participar en la Gran Final de Catalunya que va tenir lloc a Barcelona el dijous i el divendres 11 i 12 d'abril. La jornada, que compleix la seva 7a edició es va celebrar a Ca l'Alier, el Centre d'Innovació Urbana de Barcelona i l'alumnat va anar-hi acompanyat del professor Francesc Roma.

El repte que van haver de resoldre era aportar una solució per a ombrejar una plaça de manera sostenible a l'espai públic. La proposta del nostre grup va anar més enllà i a banda d'anar a l'espai públic era també apta per l'espai privat ja que era una estructura modular, mòbil, asequible i feta amb materials ecosostenibles.

Els quatre equips finalistes van passar 24 hores a la ciutat de Barcelona on van conèixer la Barcelona oculta, a la zona del Raval. L'endemà els guanyadors van gaudir d'una experiència emprenedora visitant la incubadora de la Universitat Pompeu Fabra i la seu de Barcelona Activa. El jurat estava format per professionals de BIT Hàbitat i del sector i va seleccionar la millor proposta dels diferents reptes. En aquesta edició han participat a la FPChallenge 1.130 alumnes en 20 agrupaments que provenen de 99 centres de Catalunya.