Espais del front del Segre, el Merengue i els búnquers de Palous

El passat 8 de febrer l’alumnat de 2n de Batxillerat va visitar l’espai musealitzat del Merengue i els búnquers de Palous a Camarasa amb l’objectiu de conèixer i analitzar els fets que hi van succeir al maig de 1938, quan aquest indret va esdevenir un dels escenaris rellevants de la Batalla del Segre, i aquest any es commemorarà el 80 aniversari.

L’activitat realitzada pel professorat del Camp d’Aprenentatge de la Noguera aborda els fets des de diverses perspectives, per una banda la vessant bèl·lica dels enfrontaments que van tenir lloc en el cap de pont de Balaguer i per l’altra fa una mirada als aspectes més humans del conflicte, compartint testimonis dels joves de la lleva del 41, els soldats dits de la “quinta del biberó” per la seva joventut, 17 anys, i inexperiència aconsegueixen captar l’interès de l’alumnat. Ningú no està exempt de l’impacte emocional que provoca passejar i contemplar l’escenari dels fets on centenars de soldats hi van deixar la vida.

Al llarg de l’itinerari Història i Memòria mantenen un diàleg permanent que fa que ens plantegem “Per què cal recuperar la memòria històrica?”.

Amb aquesta qüestió oberta podem reflexionar amb la frase: “Recordem’ho sempre perquè mai més no torni a succeir “ que trobem inscrita  en el monòlit commemoratiu que van fer al 1985 Associació de supervivents de la lleva del biberó al Merengue.

Captura2