Davant dels micròfons per primer cop

L’alumnat de 1er del cicle mitjà de vídeo, discjòquei i so de l’institut Caparrella es va estrenar com a locutors de ràdio el 13 de febrer en motiu del dia Mundial d’aquest mitjà i en l’acte organitzat per la demarcació de Lleida del Col·legi de Periodistes de Catalunya. És la tercera vegada que el centre hi participa, però enguany ha estat el primer cop en què els estudiants ho han fet tant activament, posant-se davant els micròfons. Els nois i noies van tenir l’oportunitat de fer 30 minuts de programació radiofònica dedicats a la música, la meitat en directe i la resta enregistrats prèviament al centre. Les alumnes Andrea Huluta i Maia Pires expliquen que van treballar en petits grups pensant quins continguts podia aportar cadascú i què podia resultar més interessant pels oients, i després de posar en comú les propostes davant la classe, van triar les millors i es van posar a planificar-ho i a preparar-ho.
A l’aula van escollir els temes i van decidir qui s’encarregaria de cada tasca: fer els guions, dissenyar l’escaleta, escriure els continguts, posar la veu en off, triar ser els locutors del directe, recollir opinions de la gent, cantar, editar les pistes gravades amb softwares com Audacity o Cubase, crear intros i melodies, etc. Així, alguns dels estudiants van sortir al carrer gravadora en mà per preguntar què escolta la gent, altres van rapejar i un grup es va atrevir a oferir una tertúlia per reflexionar sobre quins estils agraden més als joves o per què el reggaeton i l’electrònica estan tenint tants seguidors. Com a públic oient van tenir diverses escoles de primària i secundària de la ciutat de Lleida que durant tot el matí van omplir la sala Alfred Perenya de l’IMAC, on es van situar els estudis.
La jornada també va servir als estudiants per treballar al costat de professionals de la ràdio, ja que en l’acte hi van participar una quinzena d’emissores del territori, tant locals com catalanes i de la resta de l’estat. De fet, segons una de les professores de so del cicle, Àngels Farrero, aquesta experiència és la millor manera per connectar el que aprenen a l’aula amb la realitat del món professional. De fet, l’alumne Bernat Márquez afegeix que l’activitat els ha engrescat i motivat tant que han proposat seguir fent ràdio d’alguna manera des de l’institut.