Alumnat d’imatge i so visita a Barcelona l’Art prohibit i un espectacle immersiu

17/05/2024

Alumnat de cicles formatius d’Imatge i so va fer una sortida a Barcelona el passat 19 de març on va visitar el Museu de l’Art Prohibit i un espectacle de realitat immersiva sobre el festival Tomorrowland.

Els nois i noies van contemplar al Museu, propietat del periodista i empresari lleidatà Tatxo Benet, obres que han estat censurades, agredides, denunciades o retirades d’una exposició. S’hi pot visitar l’única col·lecció d’art prohibit del món i inclou peces d’artistes com Warhol, Picasso, Klimt, Miquel Barceló, Tania Bruguera, Mapplethorpe o Banksy, entre molts d’altres. A més, van conèixer aspectes i tècniques artístics i van reflexionar sobre els motius polítics, socials o religiosos que van portar a censurar les obres.

Per la tarda van assistir a l’espectacle “The Great Library of Tomorrow”, una experiència audiovisual immersiva de realitat virtual, basada en el festival de música Tomorrowland, i on van experimentar l’art i la tecnologia d’avantguarda i van veure les possibilitats professionals que els permet aquesta tècnica.